måndag 11 april 2011

Helgen som gick så fort...

Ja där var den helgen som gick så fort. Och nu är det redan måndag!

I lördags var vi som sagt till Thuns, jag och Erika. Det blev inte så mycket handlat den här gången. Lite kläder till Tommy och nya dricksglas. Glasen var jättebilliga, 79 kr för 12 stycken. Ok att de kanske inte håller en evighet men men... Då får man väl köpa nya då.

Det blev ingen bio. I stället så hyrde vi film, "Bröderna Carlsson". Hade fått för mig att den inte skulle vara bra men gick ändå med på att titta på den. Var faktiskt bättre än vad jag hade väntat mig. Rolig på sina ställen men lite jobbig ibland.

I går var vi ju då på orienteringstävlingen. Segt att kliva upp vid 5-tiden på morgon men man blev ju pigg när man kom ut i morgonkylan och började jobba.
En ganska så hektisk dag kan man väl säga. Många anmälda så det blev många som ville köpa hamburgare.Räknade ut att vi sålde ca 500 hamburgare på 3 tim. Kanske inte låter så mycket men det tar ändå lite tid att grilla och att göra iordning dem med alla tillbehör.
Men man har ändå ganska kul under tiden och tiden går fort.
På eftermiddagen när vi åkte hem så var jag glad att jag inte behövde köra. Somnade direkt när jag klev in i bilen och vaknade hemma. Så skönt så!

Therese, fullt upp med grillningen.

Väl hemma så fick jag för mig att jag ville baka bullar. Det var lika bra att köra igång direkt för annars blir man så seg. Testade en ny sort med rivet apelsinskal och kanel i fyllningen. Smakade faktiskt väldigt gott.
Blev ganska liten deg så det blev inte så många bullar men kunde inte göra dubbel sats för jag hade bara en apelsin. I dag köpte jag fler så nu har jag satt en ny bulldeg på jäsning.
Hoppsan, återkommer lite senare för nu har bullarna jäst färdigt!!

Inga kommentarer: