onsdag 6 april 2011

Onsdag

Redan i mitten av veckan. Jobba torsdag och fredag sedan blir det ledig helg. Härligt!
Fast det blir inte så mycket ledigt för på söndagen ska jag jobba på en orienteringstävling. Jag är ingen orienterare men eftersom Tommy är med i klubben så brukar jag hjälpa till en gång/år. Min uppgift brukar vara att hjälpa till med hamburgerförsäljningen. Ganska kul faktiskt men även ganska stressigt en period när alla tävlande har sprungit färdigt och är hungriga.

I går hade jag Aloe Vera-party här hemma. Det var grannen Jessica som undrade om hon kunde få komma och visa upp sina produkter. Det var en trevlig eftermiddag. Intressant att höra om hur bra växten Aloe Vera är. Kändes nästan som att den fungerar överallt och mot allt. Efteråt så fikade vi. Hade bakat en kladdkaka men något blev nog fel för den blev inte alls kladdig. Smakade som vanligt gjorde den så den gick ju att äta iallafall.

Idag var jag in en sväng till stan för att handla lite saker. Tog även en runda i några klädbutiker för att kika lite bara. Hade bestämt mig för att inte handla några kläder denna gång. Det höll jag på oxå men då kan man ge sig sjutton på att man hittar en massa kläder som man skulle vilja ha. Det är så typiskt!!

Nu i kväll så skulle jag egentligen ta hand om strykhögen som har blivit ganska stor. Men det är ju så tråkigt att stryka så den lockade inte. Då var det betydligt roligare att baka. Så det blev kladdkakemuffins. Dessa blev bättre än kladdkakan igår som tur var. De här ska jag frysa in så att man har att ta fram när det behövs.
Det fina kakfatet fick jag av Malin och Micke när jag fyllde år.

Hmm ska jag ta strykhögen nu då kanske??
Nej det känns roligare att brodera. Och sedan så är det ju Grey´s anatomy ikväll.
Det blir nog ingen strykning ikväll heller.

1 kommentar:

Jessica sa...

väldigt fint kakfat ju =) i de ser gott ut :) Skönt o va leidg i helgen, jag har också tagit ledigt i helgen. ses i morrn =) kram