måndag 4 april 2011

länge länge länge sedan...

Ja visst var det länge sedan sist!!
Har tyvärr inte riktigt haft tid och lust kan man väl säga.
Men nu är jag tillbaka!!

Känns så mycket att skriva om jag ska börja där jag slutade så det gör jag inte. Det får bli att börja från nutid kan man väl säga. Hoppa direkt till dagens datum.

Idag var vi på möte på jobbet. Det har varit upphandling på jobbet och det är nu klart vilka som ska ta över. Kommunen förlorade så det blir ett privat företag istället. De var ut och informerade och det lät ganska bra faktiskt. Får väl hoppas att det blir så oxå.
Har hela tiden varit lite emot att vården ska konkurrensutsättas. Det är en sak att man gör så med tex elbolag eller telefonbolag men man kan inte köpslå om människor. Billigast sättet att vårda och ta hand om gamla och sjuka. Då ska det inte behöva handla om pengar i första hand. Men nu är inte jag politiker så jag har inte så mycket att säga till om. Det är bara att gilla läget. Bara att hoppas på att det kommer att bli så bra som möjligt.

Efteråt så åkte jag och Therese till Thuns. Det är ju så roligt att shoppa och det gjorde vi verkligen.
Började med att äta lunch där. Sedan blev det en lång shoppingrunda. Korgarna blev fulla fast vi inte skulle ha något, bara titta. Konstigt, konstigt...
Efter det tog vi en kaffepaus. Tänkte egentligen åka hem sedan men då tog vi en kort runda till. Kom på att vi hade missat några saker.
Väl hemma igen så fann jag ett bokpaket från Bonniers i brevlådan. Då blir man ju så glad. Har även beställt från Adlibris så det är bara att vänta på nästa bokpaket. Egentligen så behöver jag inte köpa böcker för jag har en hel trave som jag inte har läst men men... Trots det så hittar jag ändå böcker som jag bara MÅSTE ha just nu. Så onödigt när det finns bibliotek kan man ju tycka.

Nej nu ska jag hänga tvätt och sedan sätta mig och brodera. Håller på med en handduk med påskmotiv på. Måste skynda på så att den blir färdig till påsk. Tur att den är sen i år!

Här kommer lite bilder från shopping idag. Den vita orkidén ville jag ha men jag köpte inte den. Däremot så blev korgarna mina.

Många påsar blev det!

2 kommentarer:

Ullis sa...

Men oj så mycket påsar! :) Hade tänkt att åka till Thuns nått i dagarna men ni verkar ju ha köpt upp allt, utom orkidén ;)
Ja, jag ser verkligen fram emot kissebebisen. Synd att ni inte kan ha katt men barnbarn går före!
Kram

Jessica sa...

Men oj va mkt de vart =) haha.. va hände me de där bara titta och inte köpa?! ;) ler.. haha.. jag vet hur de känns sussie. så där vlir de för mig med. :D finns så mkt fint på thuns ju. kram kram