tisdag 26 april 2011

Påskhelgen

Ja nu är påskhelgen över. Så fort det gick! Man hinner ju knappt plocka fram påskpyntet innan det ska tas bort igen. Ska faktiskt vänta med det tills efter sista april.

Vad hände i påsk då?
Långfredagen blev ingen flyttdag för mig. Jag var hemma och bakade tårta som vi skulle äta på påskmiddagen. Fixade även här hemma lite innan jag åkte och jobbade kort kvällspass.
Efter jobbet så blev det fika hemma hos grannarna.

Påskaftonen började med jobb. Det var stressigt på jobbet så det var skönt att äntligen få åka hem. Väl hemma var det bara att börja fixa inför middagen. Kom hem ca en timme innan vi hade sagt att vi skulle äta. Men som tur var så fick vi hjälp av våra inbjudna så vi hann i tid.
Vi blev ganska många. Stig, Malin o Micke med familj, Erika o Andreas och Sophie o Clarah.
Fick fina blommor och påskägg. Tack så mycket för det!
Hade en trevlig eftermiddag och kväll med mycket mat och godis. Men det är väl så det ska vara på påsken ;)

Påskdagen var mycket lugnare på jobbet. Kändes bra för det är jobbigt att behöva stressa hela tiden. På eftermiddagen gjorde vi inte så mycket. Tommy skulle egentligen följa med grannarna på fisketur och övernattning i tält men stannade hemma istället. Så vi tog det lugnt här hemma istället. Satt ute i solen ett tag och det var så varmt och skönt. Tyvärr så kommer ju även pollenallergin som ett brev på posten dessa tider. Hade inte känt något förrän den dagen men då slog den till rejält. Tur att jag hade hunnit köpa hem nässpray.

Annandag påsk som alltså var igår började även den med ett pass på jobbet. Men det var ett kortpass+ att vi var mer personal så det kändes bra. Hann göra allt jag hade planerat så det kändes oxå väldigt bra. Då känner jag mig nöjd när jag går hem.
På kvällen åkte vi på bio och såg "Hur många lingon finns det i världen?" Det var meningen att vi skulle gå med Erika och Andreas men Andreas var så förkyld så det blev bara Erika.  Jag tyckte att filmen var bra och sevärd. Den var väl ungerfär som jag hade tänkt mig. Om det nu berodde på att jag hade varit på Per Johanssons föredrag eller inte, det vet jag inte..

Inga kommentarer: