tisdag 19 april 2011

Snart är det påsk!

Ja snart är det påsk och jag kommer inte att hinna brodera färdigt påskhandduken. Känns lite trist men det kommer ju fler påskhelger och då är det ju bara att plocka fram den.

I helgen blev det som sagt flyttning. Fast eftersom jag även jobbade så hann jag ju inte vara med på så mycket. Lördagen gick åt till att fixa det sista som lister och lite annat. Städning blev det oxå så att det skulle vara rent och fint när möblerna kom. Tänk att ett hus kan bli så fint när man fixar till det men lite färg och nytt på golvet. Stor skillnad kan man nog säga att det blev.

Äta måste man ju göra oxå. Helena och Erika hade fixat ihop grillspett och klyftpotatis. Väldigt gott var det. Det hade varit så varmt och fint på dagen så vi kunde äta utomhus. Så det blev grillpremiär för säsongen!

Söndagen kom och så även möblerna. Tyvärr hade inte rörmokaren hunnit göra allt färdigt så det hade ingen toa eller dusch, endast vatten i köket. Tur att det fanns i köket iallafall! Så de kunde inte premiärsova där första natten utan de fick komma till oss istället. Idag hann han iallafall färdigt så det får bli premiär i natt istället.
Det brukar ju ta ett tag att bo in sig i ett nytt boende. Alla nya ljud och ny miljö. Och innan man får ordning på alla saker! Puh! Det är jag inte avundsjuk på!! Men det är ju spännande oxå.

Idag har jag varit ledig så jag passade på att putsa fönster. Trodde i min enfald att jag skulle bli färdig med alla idag men tji fick jag. Hann bara knappt hälften. Blir väl inte färdigt förrän efter påsk för resten av veckan är ganska bokad ändå. I morgon är det naprapaten och jobba som gäller. Torsdag är det städning och storhandling. Fredag är det dax för nästa flytt. Då ska vi hjälpa Sophie. Och då är vi ju redan inne i påsken. Sedan är det jobba som gäller hela påskhelgen. Fast lite roligt ska man väl hinna med oxå. Bla påskmiddag med familjen på lördag.

2 kommentarer:

72,2 i min barndomsstad sa...

Vad fint de får i sitt nya hus - jag tror att de kommer att trivas där. Samt barnen har ju en lekkompis som bor granne :)
Kram

Jessica sa...

ja de kommer få de kanon fint. åh jag ser en stor skillnad på hur de ser ut i huset =) de kommer säkert trivas kanon bra där =) och jaa sen har dem ju en lek kompis till granne :)

kram