tisdag 24 november 2009

en dag med jobbarkompisarna

I dag hade vi planeringsdag på jobbet. Eller rättare sagt så var det hälften av alla på jobbet. Man måste ju dela upp sig med det jobb vi har. Kan ju inte stänga hela Lillsjögården.
Arbetsmiljö stod som första och enda punkt på vår dag idag. Men som alltid så kan man ju inte bara jobba, utan man måste få ha lite roligt oxå.
Så då blev det bowling. Vi hade bokat ett paket på Bowlaget där det ingår en timmes bowling+ tre-rätters middag. Det är ju så roligt att bowla. Egentligen skulle man göra det oftare men det säger jag ju varje gång.
Middagen bestod av:
Förrätt: Skogssvamptoast med tomatconcassé, tryffelaioli och ruccola
Varmrätt: Helstekt oxfilé med potatis- och rotselleripuré
Efterrätt: Pannacotta med rårörda hjortron och mandelmuffins
Förrätten och efterrätten var kanongod men jag ångrade att jag tog mediumstekt istället för välstekt oxfilé. Det var lite för ostekt för min smak.
De som tog fiskalternativet fick tyvärr halvrå lax så de fick in ny mat. Så ska det ju inte vara. De hade ju inte beställt sushi!
Så nu är man hemma igen, mätt o belåten. Ska vara lite social med Tommy nu innan det är dax för sängen.
I morgon ska jag upp tidigt för att åka  med Malin till Fullerö. Åh, det ska bli roligt. Jag älskar den där affären. Det är tur att den inte ligger närmare för då skulle jag vara där alldeles för ofta.

1 kommentar:

Jessica sa...

mumsigt vi åt också de där goda :)allt var ju gott.. smaskens. hur gck de för dig o bowla då? :) synd att man inte kan åka in alla till bowlaget o bowla emn de går ju inte..

Tack för fin kommentar i bloggen. :) du är för snäll du. kram