söndag 22 november 2009

sammanfattning av helgen...

Ja, som sagt så var det ju fulltecknat igår. Försökte gå upp i hyfsad tid för att kunna ta det lugnt innan vi skulle iväg på tårtkalas. Jättetrött var man ju efter fredagskvällen men men...Allt går ju bara man vill.
Ví + svärfar gick över till grannen Jörgen som bjöd på smörgåstårta och vanlig tårta. Supergod smörgåstårta!
Vi var där någon timme innan det var dags att dra vidare. Lite grann att fixa där hemma innan vi skulle hem till Tom o Therese.
Kvällen blev lyckad. Käkade god mat (tacos). Hann precis äta färdigt och fixa fram chips, godis o lite annat smått o gott innan det var dax att kolla på dansbandskampen.
Tack Micke för ett strålande framträdande. Ni gjorde det ju jättebra. Vi är så stolta över er =)
Senare, efter TV-programmet blev det singstar. Nu sjöng ju vi nästan lika bra som dom på TV, eller hur ;)
Nja, det var väl inte riktigt sant, men kul var det=)
Så kom fikat fram. Som om att det inte räckte med allt vi redan hade ätit!!! Jayne bjöd på kakan som jag fick på tjejmiddagen i fredags. Men det fanns även kakor, godis o glögg. Oj oj oj så mätte vi blev!!!
Så tack alla för en lyckad kväll!!!

Idag har jag haft en slappardag. Det får man ha ibland. Det var skidor på TV så Tommy o Andreas satt klistrade i soffan. Erika o jag tröttnade på det så vi spelade biljard istället. Det var så roligt att få spela med någon som man är jämnspelt med. Men tiden rusar ju iväg när man roligt. Vips så vart klockan middagstid.
Vi käkade en typisk dagen-efter middag. Pizza från den lokala pizzerian =)
Väldans gott var det! Och man blir ju hungrig efter allt biljardspelande!
När Erika o Andreas åkte hem så tog jag o Tommy en promenad i regnet. Det var ganska skönt ändå, trots det trista vädret. Så nu ska jag ta en dusch och försöka komma i säng i vettig tid ikväll. I morgon är det jobbar-dag igen. Börjar 6.45.

2 kommentarer:

Jessica sa...

ja har inte följt danskampen än :) men ska bättra mig. va roligt att han är med där :) va roligt med singstar :) trevligt med god mat och trevligt sällskap :)

Härligt med promenader, jag har inte vart på en enda idag :( gaaah!!! men idag har jag inte kännt att jag behövt.. haha.. konstigt.. kram

Erika sa...

Tack för en kul helg! De där med biljard var ju kul det ska vi göra igen!:) Kram kram