torsdag 26 november 2009

händelserik dag

I går hann jag med mycket. Vid 9-tiden tog jag bussen in till stan för att träffa Malin o Milian. Vi skulle ju åka till Fullerö. Milian var väl inte så där jättesugen på att shoppa med tyckte ändå att det var ok.
Gick o kikade lite innan vi tog en fikapaus. Milian fick käka lunch så att han skulle orka shoppa vidare.
De har ju väldigt mycket fint där men tyvärr så blev det inte så mycket handlat. Eller det kanske var bara bra för plånboken. Det är ju julklappar som ska köpas oxå. Kan inte bara tänka på sig själv ;)
Sedan körde Malin mig till bussen. Tack Malin, det var snällt för då hann jag vara hemma ett tag + att det var så pissigt väder.

Vid halv 4 var det dax att åka till jobbet för att möta upp Anita, en jobbarkompis. Vi skulle åka till Uppsala på ett föredrag med Mattias Klum, naturfotografen. Han skulle vara på konsert o kongresshuset. Det var första gången jag var in där så det var ju kul. Vi hade blivit inbjudna p ga av vi är miljöombud på jobbet.
Det var ett väldigt intressant föredrag. Mattias är född och uppvuxen här i Uppsala och bor även här när han inte är på olika uppdrag runt om i världen. Han arbetar som föredragshållare och som fotograf för magasinet "National Geographic". Han vill utforska och värna om miljön. Visade många vackra bilder han hade tagit.








På bilden i mitten är det en surikat. Lever i Afrika.

Föredraget drog ut på tiden. Trodde att det skulle sluta 18.30 men vi kom inte därifrån förrän 19.30. Då var det dax att åka till Therese på syjunta. Lite försenad var jag ju men det gjorde inget för det var det fler som var. Synd bara att tiden gick så fort. Först fick vi en massa gott att äta. Sedan blev det singstar!! Jag bara frågar mig själv!! Hur många sjunger singstar på en syjunteträff???
Ja ja, vi gjorde det iallafall och det var jätteroligt. Virka, sticka o sånt...Det var längesedan vi lade av med sådant =)
Nej, nu har jag verkligen inte tid att sitta här. Jag började så duktigt med städningen men kom av mig när jag satte mig vid datorn. Skulle bara gå till datorn för att sätta på radion och så blev jag kvar här.
Men nu ska jag fortsätta så att jag blir klar någon gång.

















1 kommentar:

Erika sa...

Trevligt. två jobbarkompisar var där från mitt jobb. Den enes cykel blev dock snodd under tiden. trist. kram