söndag 20 november 2011

Helgen

Jaha så är snart den här helgen slut. Så trist att helgerna går så fort!!

I går var vi till Norrtälje för att fira Simons födelsedag i efterskott (han fyllde i fredags)
Som alltid så vankas det mycket gott hos dem. Det var både smörgåstårta och vanlig tårta. Och så klart goda bullar, sockerkaka och kakor. Ingen risk att man gick hungrig från bordet.
Tyvärr så blev det inga bilder tagna. Inte ens på den fina prinsesstårta som Marie hade gjort. Typiskt!

Idag var vi till Malin o Micke en sväng och hälsade på. Erika och Andreas kom oxå dit så det var ju trevligt att träffa alla på en gång.

Har köpt en ny Irene Huss-deckare så jag hoppas att vi får tid att kolla på den ikväll.
Dom är ju så bra. Har alla (11 stycken) och nu kommer det ut en ny i december. Den måste jag ju oxå köpa så klart.

I helgen testade jag ett nytt recept på Tacopaj. Det var supergott! Kan jag verkligen rekommendera.
Här kommer receptet:

Tacopaj
Arbeta ihop 3 dl vetemjöl, 125 g smör eller margarin och 2 msk vatten till en deg. Klä en smord pajform med degen och nagga med gaffel. Grädda pajskalet mitt i ugnen i 15 minuter i 225 grader. Skala och hacka 1 klyfta vitlök, bryn den med 500 gr köttfärs. Strö sedan över en påse tacokryddmix och 1 dl vatten, rör om då och då och låt puttra tills vattnet är borta.
Gör ytterligare en fyllning; denna gång genom att blanda 3 hackade tomater, 1 hackad vitlöksklyfta, 4 hackade och urkärnade fefferoni, 2 dl riven ost, 2 dl crème fraiche och 4 msk majonäs. Häll köttfärsfyllningen i pajskalet och toppa med den andra fyllningen.
Grädda i 10-15 minuter.
Går så klart bra med vanlig lök istället för vitlök men jag tycker att det är godare med vitlök.

2 kommentarer:

Villa Ryttarängen sa...

Tacopaj är supergott, ska testa ditt recept. Vad du läser mycket. Jag hinner aldrig tycker jag. Det kan vara så att jag somnar så fort jag lägger mig på kudden oxå.

Jessica sa...

åh tacopajen måste jag testa ser himla gott ut =)

jag älskar också irene huss filmerna, har nästan alla jag med :D kramar