torsdag 24 november 2011

Nu är det bara 3 dagar kvar...

Ja nu är det bara 3 dagar kvar tills 1:a advent. Har lite kvar att fixa med innan allt är framtaget.
Fast allt ska jag inte ta fram ännu. Tomtarna brukar jag vänta med någon vecka till. Vid Lucia kanske...
Men igår såg jag en tomte på Rusta som var så söt så jag kunde inte låta bli att köpa den.

Ja igår ja...Det var en lång dag. Vaknade klockan 5 och kunde inte somna om. Typiskt när man är ledig!
Låg och läste ett tag men sedan var det lika bra att kliva upp. Fick ju mycket gjort på förmiddagen iallfall.
Åkte in till stan lite senare på dagen för att möta upp Tommy. Vi hade planerat att gå runt och kika på julklappar. Bara gå runt och kanske få några uppslag. Det slutade att vi både köpte ganska många och fick en hel del uppslag. Saker som vi hinner om vi köper senare. Det kändes ju bra för nu är det inte så många kvar att köpa till. Och tänk att vi är ute i så god tid oxå!! Bara det är ju otroligt!

Idag ska jag städa på förmiddagen. Sedan blir det att åka in till Uppsala för att gå på ett föredrag om kost och hygien. Ska gå på det för att jag är hygienombud på jobbet. Kan ju bli intressant får man väl hoppas.

I kväll ska jag väl fortsätta med julen. Tänkte bl a testa att göra en pepparkakscheesecake som vi ska äta i morgon först. Men man bör göra den dagen innan. Ska testa den på Jayne och hennes familj som kommer hit och hälsa på då.

Nej nu blir det att skynda på så att jag blir färdig i tid!

1 kommentar:

Villa Ryttarängen sa...

supersöt tomte, pepparkakscheeskake lät också super.