torsdag 24 november 2011

redan kväll...

Ja så var det kväll igen då. Dygnet skulle vara fler timmar eller så skulle man inte behöva sova lika mycket.

Föredraget var ok. Det blev utlottning på dom som var med och jag vann en flaska handsprit. Haha den perfekta gåvan till ett hygienombud ;)

Gick på stan en liten sväng med Anne-Lie min jobbarkompis. Hon skulle köpa en amaryllis och jag kom på att jag hade blomstercheckar som håller på att gå ut. Så det blev en blomma för mig oxå. Det var mycket knoppar på den så jag hoppas att den kommer att bli riktigt fin. Om jag bara lyckas få den att överleva!!

Väl hemma igen så var det bakning som stod på schemat. Lite vågat ändå att baka något som man ska bjuda på och aldrig har testat förut. OM det blir helt misslyckat så har jag inte tid att fixa till något annat i morgon. Ja ja det får bli morgondagens problem. Jag har iallafall tagit ut den ur ugnen. Nu ska den kallna och in i kylen tills imorgon. Då ska den garneras och ätas. Bara att hålla tummarna!!
Receptet kommer från den här bakboken. Det fick mycket smarrigt i den!


Har inte hunnit plocka fram alla stjärnor och ljusstakar som jag hade tänkt mig. Men men, det får väl bli på lördag. Ska ju ändå inte tända dem förrän på söndag. Tänkte försöka komma i säng tidigt ikväll för i morgon blir det en hektisk dag på jobbet. Vi ska ha invigning på jobbet för att Carema Care har tagit över. Anhöriga och alla andra som vill ska få komma och titta på hur vi har det. Vi ska bjuda på fika och lite smått och gott.
Så det är lika bra att vara utsövd.

1 kommentar:

Jessica sa...

Perfekt att vinna handsprit! De va ju inte dåligt ;)

Vilken fin blomma du köpte dem
Där är ju alltid fina :D hoppas du hade en trevlig advent. Kram