onsdag 30 november 2011

Kåldolmens dag!

Ja idag är det "Kåldolmens dag" så då får man väl äta det då.
Hade faktiskt ingen aning om det innan jag skrev ut min "lista" på nätet.
Men det är ju en kul grej så varför inte...
Har inte ätit kåldolmar på evigheter. Känns som att det var när man gick i skolan. Och det var ju verkligen evigheter sedan!!
Nu är det ju så att jag är lite bekväm av mig så jag köpte halvfabrikat. Bara att slänga in i ugnen och så är det klart. Får se vad det blir för resultat. Serverat med potatis, brunsås och lingonsylt så blir det nog gott.

I kväll är det syjunteträff hos Sanna. Det ska bli trevligt. Missade förra gången så det känns som att det var länge sedan sist. Och jag har ju faktiskt handarbete idag oxå. Håller på att sticka en sjal så den tar jag ju så klart med mig.

2 kommentarer:

Villa Ryttarängen sa...

ÅH! Jag missade det. Kanske tur med anledning av min mage som är i olag. Vi äter ofta kåldolmar faktiskt, just den sorten är goda tycker jag.

Jessica sa...

va roligt med att de finns en kåldolmens dag, hade jag ingen aning om :) va fann du den listan på näte? :) kram