torsdag 22 januari 2009

Bakning

Var piggare idag när jag klev upp. Fast jag är ju ingen morgonmänniska och kommer nog aldrig bli det. Dagarna på jobbet bara rusar iväg. Man hinner knappt kolla på klockan så är det dax att gå hem. Fast det är ju bra att man känner så.

Satt som vanligt vid datorn när jag kom hem. Men sedan så tog jag min promenad. Det är lagom att gå till affären så att man kan passa på att handla oxå. När jag gick hem så kom jag bakom två stora hästar som drog en stor vagn. Förlåt alla ev. hästälskare men jag tycker att det luktar så äckligt med hästar. Men jag tänkte att dom där borde ju trava på fortare än vad jag går.
Nej då, icke det. Vi hade samma fart så jag hade sällskap med dom ca en km innan de vek av på en annan väg. Och inte kunde jag gå saktare för jag hade bråttom hem. Skönt att kunna andas när dom försvann. Mitt anti mot hästar beror nog på att jag är allergisk.

Nu i kväll så har jag bakat kaffebröd. Det är så roligt att baka när man har tid o lust. Och det har jag nästan alltid för det är mycket roligare än att städa t ex

Nu ska jag gå och vara lite social med Tommy och min svärfar. Men dom sitter o kollar på hockey så jag vet inte om dom kommer att vara så sociala med mig men..

4 kommentarer:

Magdalena sa...

Åh så duktig du är som promenerar! Har också bakat idag.
Ska hålla utkik på bloggen när bebisen kommer. Hälsa henne så mkt från oss är du snäll.
Kram

Jessica sa...

Duktig du är som bakar, borde jag emd göra..Va kul och träffa er alla idag :) Lite Alice (ullis)var.. :) såå söt
Kram

Jessica sa...

jag hitta alla snygga prylar på www.aldora.se :) där finns mkt fint :)

kram

Jessica sa...

Jaaa de syntes att alexander var 2 månader äldre än alice.. :)

åh förstår att du har haft filmkväll :) de hade jag med.. hihi.

jaa de va skönt att allt gick bra på vägen..:)

kram