torsdag 15 januari 2009

Ledig dag!

Oj, vart har den här lediga dagen tagit vägen. Det är otroligt vad tiden går fort ibland.
Tänkte att jag skulle hinna så mycket idag men icke..
Min plan var att dammsuga o torka golven. Sedan skulle jag ta en sväng till Thuns för att handla en grej till min syster. Eftersom jag skulle ha så himla mycket tid kvar av dagen så skulle jag ta en långpromenad, läsa klart boken som jag håller på med + lite annat.
Men min plan gick åt skogen kan man säga.
Satt vid datorn på tok för länge (har blivit Alfapetnörd) Satt sedan i telefon ett bra tag. Skulle bara ringa en snabbis till Jayne men det vet jag ju att det aldrig blir. Vi kommer alltid på så mycket att prata om. Fast det är ju kul att prata i telefon..

Så min dag blev så här: låg länge och läste en bok o löste korsord i sängen. Satt vid datorn. Pratade i telefonen. Fick sedan för mig att jag skulle baka matbröd igen (det var ju inte så länge sedan) Men det är ju roligare än att städa.
När det var färdigt så var det ju för sent att börja städa. Men promenaden blev av iallafall. Upptäckte att jag måste handla till middagen så jag gick till affären. Ingen långpromenad men bättre än inget.
Efter maten så rensade jag i gamla byrån. Men jag orkade inte göra färdigt. Satte mig vid datorn för att blogga istället.
Jäklar!!! Kom precis på att jag skulle ju plantera om en blomma idag. Ja ja det får bli en annan dag. Man kan ju inte hinna allt på sin lediga dag, eller hur ;)

3 kommentarer:

Magdalena sa...

Ja, det blir aldrig som man tänkt sig men vilken bra dag du haft nu när du varit ledig =)

Jessica sa...

:) sånna där dagar kan jag också då, man får ta en tag i taget :)

Kramar

Jessica sa...

jo jag hörde gunilla fick en flicka :) va kul.. hihi..

jaa då kanska jag kommer på söndagen :)

kram