söndag 15 februari 2009

Alla hjärtans dag

Ja igår var det ju Alla hjärtans dag. Egentligen är det väl en onödig dag. Man skulle ju kunna ge varandra något fast det bara är en vanlig dag. Fast det är ju lite roligt oxå, eller hur?

I år köpte vi faktiskt inget till varandra. Brukar annars köpa blommor, godis eller någon liten gullig pryl. Men nu fixade jag till en fin middag istället. Frågade Tommy om han ville gå ut o käka på Kött, Kök & Bar eller om han ville att jag skulle fixa maten.
Han valde faktiskt att äta hemma!!! Det hade nog inte jag gjort =) Med tanke på min kokkonst..

Så det här blev det



Till förrätt:
Rostat bröd med räkröra, rom o avokado




Till varmrätt:
Lax, pressad potatis, kokta grönsaker o thaichilisås

Och slutligen efterrätt:
Hallonsorbé
Det är ju inte så ofta vi äter 3-rätters middag så det var ju lite kul att fixa iordning.
Senare på kvällen gick vi över till Jayne o Stefan för att kolla på melodifestivalen.
Där fick vi chokladpudding o smågodis. Puh! Gissa om vi var mätta efteråt!
Var det någon som kollade? Tyckte ni rätt låt gick vidare?
Jag höll på Måns låt.

2 kommentarer:

Jessica sa...

oj vilken middag :) inte dåligt :) kram

NiCAS DESiGN sa...

Mums..du är så duktig Suss=)