fredag 13 februari 2009

en sorglig dag

Har varit på begravning idag. För er som inte vet så var det Tommys moster.
Hon dog 72 år i cancer. Usch, det är en så hemsk sjukdom. Just nu så känns det som att alla blir drabbade av den. Det är så många i min omgivning som antingen kämpar mot sin sjukdom eller som inte överlevde den.

Just idag är det även 1 år på dagen sedan jag var på en annan begravning.
Då var det en tjej som jag jobbade hos som personlig assistent. Hon hann bara bli 39 år.
Det var så tragiskt . Hon hade ju så mycket kvar av livet.
På den begravningen spelades en låt som hon hade själv valt ut att hon ville ha på sin begravning. Det är ju väldigt ovanligt att poplåtar överhuvudtaget får spelas i en kyrka.
Men som tur var så tyckte den här prästen att det var helt ok.
Jag har lagt in den videon här så att ni kan lyssna på den om ni vill. Jag tycker att det är en fin låt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Oj va hemskt.. beklagar sorgen.. vet inte vad jag ska skriva, det är bara så hemskt och sorligt..
*Kramar om*