måndag 4 maj 2009

En lång dag!

Ja idag var det bara att ställa klockan på 7 fast det var en ledig dag.
Jörgen (grannen) och en kompis till honom skulle komma och kakla vårt badrum.
Blev ingen morgonpromenad för det regnade. Det har ju varit grått o trist väder hela dagen.
Kände att jag måste göra något av den här lediga dagen.
Så jag putsade fönstren (inte alla men en del iallafall).
Sedan så bakade jag matbröd o bullar. Har även tvättat en hel del tvätt.
+ lite annat smått o gott har jag hunit fixa med.
Så den här dagen känns väldigt lång. Klockan är ännu bara 16.30
Vad ska jag göra i kväll då!! Nej, då kan jag nog unna mig att sätta mig i fotöljen och läsa ut boken "Livstid" av Liza Marklund. Den är så himla bra. Boken innan, "Nobels testamente" var oxå jättebra.
Nu ska jag nog fixa lite käk. Man blir hungrig när man jobbar så här hårt ;)

3 kommentarer:

Jessica sa...

Oj va du hunnit med mycket, själv har jag tagit denna dag som en slapp dag, jag är så trött..har så svårt att sova om nätetrna nu :(
Men alexander är snäll mot mamman sin och sover till 8.30 :)Då blir man glad,,

erat badrum kommer bli kanon fint.. :D Kram

Ullis sa...

Oj vad du varit duktig! Jag har, precis som Jessica, tagit en slappardag idag...
Ärlite nyfiken på erat badrum! Bilder?
Blev du klar med boken? Den är så bra ju!
Kramar

Erika sa...

Där ser man.. härligt att Jörgen äntligen kunde komma å fixa i badrummet:) Kram kram