tisdag 19 maj 2009

Recept

Här kommer receptet på Kasslergratäng.

4 port.
1. Koka ris för 4 port. enligt förpackningen.
2. Skiva ca 400 g kassler i ganska tunna skivor.
3. Gör iordning 2 påsar bearnaisesås enligt förpackningen.
4. Lägg riset i botten på en smord ugnssäker form.
Lägg kasslern i taktegelsform. Häll över såsen.
5. Gratinera i ugn ca 10 min på 250 grader.

Jag brukar variera med att lägga ananasskivor mellen kasslerskivorna och ta currysås istället för bearnaisesås. Det blir oxå gott. Skivade champinjoner mellan kasslern är helt ok oxå.

2 kommentarer:

Jessica sa...

Tack, de ska jag testa =) hihi mums.. Jag funderar på komma och jobba snart, känner mig pank. Skulle ringt helen idag men de vart inte så. Ska försöka få tag på henne..kram kram

Jessica sa...

vi tittade på ett tegelhus ungefär vid klappis. almungevägen någotting, de finns emd på hemnet =) hihi..

jaa precis, jag kommer snar toch jobbar åh då blir det kesoplättar :) hihi.. kram