tisdag 19 maj 2009

Ledig dag

Skönt med en ledig dag. Började med en promenad. Det fick bli en kortis för Monica, Jayne o Wiktor skulle komma hit o hälsa på. Väl hemma så käkade jag frukost o fixade lite. Hann lagom bli färdig när dom ringde på dörren. Snodde ihop en paj så att vi hade något gott till fikat.
Har inte träffat Monica sedan vi var i fjällen så det var kul att hon kunde följa med.
Hon är här och hälsar på hos Jayne i en vecka så vi kanske hinner ses någon fler gång.
När dom skulle åka hem så tog Monica bilen men Jayne o Wiktor ville gå hem så då följde jag med o passade på att handla lite på affären. Så då blev det en promenad till idag =)
Nu sitter jag här o väntar på att riset ska koka färdigt. (Har inte glömt bort det den här gången ;) Ska bli kasslergratäng till middag idag. Det är så gott o så enkelt att göra.
Bara att lägga kokt ris i botten på en gratängform. Lägg skivad kassler ovanpå och häll bearnaisesås över allt. In i ugnen 10 min. Sedan är det klart. Mums!

2 kommentarer:

Jessica sa...

Härligt med promenad , ledig dag och besök och paj :) mums.. hehe..

kasslergratäng lätt gott, jag skulle vilja ha receptet på de :)

kram

Malin sa...

hejsan,jo läkaren tyckte att jag kunde äta som vanligt eftersom han inte ha reagerat så när han ammat..åh jag dricker juh aldrig mjölk så...ska kolla sen va jag ska köpa för laktos ersättning...en helt ny laktos värld kommer öppna sig för mig:)