tisdag 12 maj 2009

lämnade nog hjärnan på jobbet idag....

Det sägs ju att man blir som dom man umgås med. Nu tänker jag på en del av mina vårdtagare.
Och ibland kan man ju börja undra.
Kom på att jag skulle koka ris till min matlåda imorgon. Sagt o gjort. Det kokade upp så fint. Vred ner värmen och kollade på klockan när det skulle vara färdigt. Då hinner jag sitta vid datorn ett tag, tänkte jag.
Men som alla vet så rusar ju tiden iväg när man sitter vid datorn.
Nästa gång jag går ut i köket så har det gått 1 1/2 timme istället för 25 min. Ser att det står en kastrull på spisen och kommer då på att jag håller på att koka ris!!!!!! Jag kan säga att det var rejält bränt. Konstigt nog så luktade det inte (förrän jag lyfte på locket).
Tror nog att hjärnan blev kvar på jobbet idag.

Idag var jag ut på min första löparrunda för i år!!!!! Det känns som att det var evigheter sedan sist. Det kändes så på konditionen oxå. Halva sträckan kändes sååå tung.
Men sedan så kom jag på vad Tommy brukar säga när jag klagar på att jag är trött.
"Det hänger bara på vilken inställning man har". Intalar man sig att man är trött så blir man det. Och vice versa... Så då intalade jag mig att det inte alls var jobbigt.
Iof så såg jag väl ut som en hösäck som kom lunkande (högröd som en kräfta i fejan) men inom mig så gick det superlätt!!! =)
Eller... bättre iallafall...
Och jag har lärt mig att om man vill gå ner i vikt så är det inte hur fort man springer utan hur länge man är ute. Det tycker jag låter så bra så=)
Är nöjd med mina 43 minuter =)

Nu ska jag käka lite vattenmelon tror jag.
Känns nyttigt så här efter min runda.

4 kommentarer:

Jessica sa...

Oj tokigt med riset.. skönt att du gick till köket sen igen och att det inte började brinna. Hoppas du inte tar med den brända riset till jobbet :) haha..

Åh jag har bara sprungit en ändå gång i år, men de va ett tag sen. Jag märkte att konditionen inte var på topp. Så då tyckte jag att jag skulle få upp den igen. Men vem vet den kanske är bättre nu :) haha.. jag får testa.. åh va gott med melon :) Kram

Åsa sa...

Hihi... du o jag e nog lika duktiga kockar... har kokat torrt både ägg o ris...=)
Duktig du e som joggat... här springer jag bara efter katten ;-)
Kram Åsa

Malin sa...

Haha ja du blir som du umgås:)

NiCAS DESiGN sa...

Åh vad duktig du är ...haha...lite lik mig ;)

Usch...ja jag funderar också på att börja springa eftersom det är så bra träning och jag hinner inte till nåt gym nuförtiden!

Kram kram